Lyžařský pobyt v Krkonoších - šestý den
13.3.2015
6. den Tak nám to počasíčko bude přát až do konce..Venku se střídají mraky a sluníčko, trochu se ochladilo, ale výhled je parádní. Sice Sněžka vidět není, ale to už je v Krkonoších standard. Po snídani si domlouváme s tetou Liduškou sloučení družstev. Když už je Filda tak zdatný lyžař. Jedeme společně vyzkoušet po ránu Hnědý vrch, ať si i ostatní užijí sedačkovou lanovku. Po třech jízdách zjišťujeme, že se kvalita sněhu rapidně zhoršuje a tak jedeme na závodní zkušební dráhu. Tam se Míšovi opět vypíná v zatáčce lyže a navíc se nestíhá vyhnout Fildovi před sebou. Je to menší kolaps na trati. Zavrhujeme i tuto variantu. Jedu s Hankou a Filípkem na velký Javor. Povrch sjezdovky je příjemný a zatím drží. Pár jízd před obědem. Na chatě na nás čeká opravdová pochoutka. Nedokážeme odolat přídavku. Ufff…Ani se nepohneme. Všichni jsme vděčni za poobědový oddech. Teta Mirka si to užívala s třetím družstvem na Klondaiku a pomáhala Nikča, kterou bolela nějaká část jejího zmoženého těla. Projevuje se fyzická námaha na organismu. Koukáme z okna a vidíme, že se na nás valí černá mračna. „Snad to ještě vydrží!“ Odpoledne jdu se Simonkou a Lilinkou společně s Hankou na cvičnou louku. Darja s Makšou a Kubík s Lukáškem jezdí hore dole. Jsou šťastni, že nemusí šlapat. Mlha houstne. Přidává se chumelenice. Děti mají svítivě zeleno-žluté vesty s kačenkou. Krásně jsou rozeznatelné. Když končí vleky, sjíždíme se společně s ostatními u boudy. Máme plno dojmů z husté mlhoviny. Je už vlezlá zima a tak se jdeme osprchovat a teta Mirka se rozhodla pro natrénování nové divadelní pohádky. Zkouší na chodbě a budí pozornost u ostatních ubytovaných. Nejvíce zvědavé jsou děti. Už voní večeře a pozornost klesá. Hurá…mňamka. Ještě, že ten pan kuchař tak výborně vaří. Pořád se máme na co těšit….Dnes jsem slíbila malým dětem večerní lyžování na cvičném svahu. Těší se moc. Ještě nikdy to nezažily. Beru si s sebou tetu Lidušku i tetu Simonku a Luky mezi prvními šlape dokopc nad chatu. Holky jsou v závěsu. Markétka strašně brblá, že jí bolí nožičky a proč jdeme do kopce. Nedá se. Nahoře si všímáme zhasnutých světel. Ticho. Nikde nic. Co se dá dělat. Nejhůře to nese Luky. Je zklamaný. Řešíme s tetami alternativní řešení. Zavrhujeme společnými silami přejezd na Javor a bereme hůlky na vlastní noční slalom u boudy. Děti mají opět energii a šlapou znovu nahoru. Rozestavuji tyčky, zkouším obloučky. Ještě pidi změny a můžete vyrazit. Jeden po druhém. Teta Simonka púšťáááá a teta Mirka natáčí. „Do toho, do toho…!“ Cena je lákavá. Pro každého Mikulášská figurka z čokolády. Ještě vyčistit zoubky a šupky do pelíšku….Dobrou…